Náklady na reklamu na Yandex Direct. Koľko: minimálny rozpočet pre Yandex.Direct Ako vypočítať rozpočet na reklamu pre Yandex Direct

Dnes sa podelím o podrobné pokyny, ako vytvoriť prognózu rozpočtu v Yandex Direct pomocou Direct Commander. Tento spôsob som objavil od chalanov z blogu ConvertMonster (za čo im veľmi pekne ďakujem), keď som hľadal spôsob, ako dostať od Directu viac-menej adekvátne očakávania.

Nezabudnite uviesť región v predpovedi od spoločnosti Yandex.

Ak ste teda urobili všetko správne, v počítači budete mať prognózu rozpočtu od spoločnosti Yandex Direct. Tu nás ale zaujíma len predpovedaná CTR podľa pozície. U mňa to vyzerá takto:


Ako vidíte, zašiel som príliš ďaleko a zobral som pár kľúčových slov s veľmi nízkou frekvenciou. Pri prognózovaní rozpočtu to nemusíte robiť.

Venujte pozornosť plánovanému rozpočtu - o niečo viac ako 1 milión rubľov za špeciálne umiestnenie a takmer 50 000 rubľov za záruky. Nebezpečné! 🙂

Krok 2 – Získajte aktuálne ponuky z aukcie

Teraz získajme skutočné ponuky z priamej aukcie, aby prognóza rozpočtu nevyzerala tak hrozivo. Ak to chcete urobiť, budete musieť vytvoriť reklamnú kampaň, nahrať ju na svoj účet a až potom zvýšiť cenu za kliknutie pomocou špeciálneho nástroja v Direct Commander.


Rýchla kampaň

Na rýchle vytvorenie kampane používam špeciálny súbor s makrami – môj pomocník pri práci s kontextovou reklamou. Ďakujem zaň Jurij Skačko.

Vyplníme základné polia, ktoré postačujú na načítanie a odošleme kampaň na váš účet. Robím to pomocou Direct Commander:


Odoslanie kampane na váš účet

Umiestňujeme stávky (akékoľvek), nastavíme požadovaný región a nahráme ho na váš účet. Teraz prichádza zábavná časť.

Ak chcete získať aktuálne ponuky z aukcie Yandex Direct, ktoré sú práve teraz platné, vyberte všetky reklamné skupiny a kliknite na tlačidlo „Získať ponuky, ceny...“, ako na obrázku nižšie:


Kliknite na „Získať stávky“

Dnes sa pozrieme na to, ako pomocou nástroja na prognózu rozpočtu Yandex Direct môžeme predpovedať výdavky na kontextovú reklamu a určiť výsledok, ktorý získame z používania samotného systému.

Ak chcete začať, prejdite na stránku Domovská stránka Yandex Direct a kliknite na veľké tlačidlo " Umiestnite inzerát» (musíte byť vopred prihlásený do Yandex). V hornej časti je špeciálny odkaz “ Prognóza rozpočtu«.

Kliknite naň, potom sa otvorí nový nástroj “ ". Chcem hneď povedať, že všetky údaje z tohto nástroja slúžia len na informačné účely.

Nehovoria o presných číslach, ale pomáhajú získať akúsi prognózu rozpočtu, na ktorú sa môžete zamerať pri plánovaní a tvorbe reklamných kampaní.

Výber regiónu na zobrazenie kontextovej reklamy

Takže najprv musíme vybrať región, v ktorom plánujeme zobraziť. Stlač tlačidlo " Uveďte» (1) a ako v nástroji na výber kľúčových slov vyberieme geografickú oblasť, ktorú potrebujeme.

Vyberme si napríklad Moskvu a Moskovský región. Potom kliknite na „ OK» (kliknutím na obrázok sa zväčší).

Vidíme, že sme už začali zobrazovať položku “ Zobraziť regióny» (2) . Upozorňujeme, že vpravo je ďalší odkaz " Ktoré regióny si vybrať?» (3) . Ak máte záujem, kliknutím naň si môžete prečítať užitočné informácie pre seba.

Výber kľúčových slov Yandex Direct

Teraz sa dostávame k druhému kroku. Do Yandex Direct musíte vložiť kľúčové frázy. Už vieme, ako vyberať. Takže sem stačí vložiť slová (4) z vopred pripraveného zoznamu.

Je lepšie vkladať frázy ako zoznam. Ak stlačíte tlačidlo vedľa neho Zdvihnúť» (5) , otvorí sa nové kontextové okno. V ňom môžeme vybrať potrebné kľúčové slová pre kontextovú reklamu Yandex Direct.

Upozorňujeme, že na pravej strane je ďalšie pole „ Tipy» (6) . V ňom nám systém Yandex Direct hovorí kľúčové slová, ktoré sme z nejakého dôvodu nezaradili do nášho zoznamu. Môžeme ich pridať aj sem.

Pre príklad pridám pár kľúčových slov. Ak chcete pridať úplne všetky frázy z tohto okna, môžete to urobiť rýchlejšie pomocou „ Každý sa hodí". Ak vám tipy nevyhovujú, môžete kliknúť na „ Viac» a pozrite si ďalšie možnosti tipov.

Nižšie môžete vymazať alebo zmeniť usporiadanie zoznamu. Ak ste slová vložili vo forme vety, pre maximálne pohodlie vám odporúčam usporiadať zoznam. Keď sme vybrali kľúčové slová, musíte kliknúť na „ Vypočítajte«.

Prognóza rozpočtu Yandex Direct online

Teraz sme vypočítali parametre a objavila sa nejaká online prognóza rozpočtu Yandex Direct. Teraz vysvetlím, čo tu je a ako. Začnime prvým slovom " príklepová vŕtačka". Zdá sa mi to neaktívne (mierne stmavené) a vedľa je otáznik.

Vynára sa otázka: " Prečo toto slovo tak vyniká?"Keď umiestnite kurzor myši na ikonu, zobrazí sa nápoveda: " Predpokladá sa, že fráza bude mať nízku MP". Pozrime sa na túto nízku mieru prekliknutia vpravo.

Je tam stĺpec " pozícia". Kliknite na otáznik a uvidíte umiestnenie reklamy na prvom mieste vo výsledku vyhľadávania. Ak ste zabudli, môžete sa pozrieť na tento tip od spoločnosti Yandex Direct.

Takže v stĺpci " pozícia" vidíme :

  • špeciálne ubytovanie
  • 1. miesto
  • zaručené zobrazenia

Ak ste zabudli, čo to je, potom odporúčam kliknúť na otáznik v záhlaví tabuľky, aby sa zobrazil popis.

Trochu napravo od týchto troch pozícií pre kľúčové slovo sú parametre prognózy rozpočtu (obrázok nižšie). Najprv prichádza prognóza priemernej ceny za kliknutie. To znamená, že Yandex Direct nám poskytuje prognózy rozpočtu.

Konvenčná jednotka- to je 30 rubľov. To znamená, že aby sme to dostali v rubľoch, musíme každé číslo vynásobiť 30.

V kľúčovom slove " príklepová vŕtačka» Miera prekliknutia garantovaných zobrazení je 0,33. To znamená, že je najmenšia (menej ako 0,50). Preto je tá naša stmavená a zobrazená v takom neaktívnom štýle.

Ak kliknete na nápovedu (otáznik), potom môžete vidieť, že YAN neodporúča používať toto kľúčové slovo. Podľa štatistík takáto požiadavka nazbiera len veľmi málo kliknutí.

Zoberme si nasledujúci dotaz. Napríklad, " Rotačné kladivo Bosch". Je tiež stmavená, pretože Yandex Direct neodporúča používať takúto požiadavku v reklamnej kampani. Tu je miera prekliknutia prvého miesta a garantovaných zobrazení nižšia ako 0,50 %.

V zásade možno takúto prognózu rozpočtu Yandex Direct nazvať akýmsi mediálnym plánom. Po výbere kľúčových slov budete vedieť odhadnúť, s koľkými kliknutiami a rozpočtom musíte počítať, aby ste dosiahli dobré výsledky z kontextovej reklamy.

Pozrime sa teraz, ako funguje bezplatný výpočet rozpočtu Yandex Direct. Teraz máme všetky údaje. Teraz musíte získať špeciálnu tabuľku, ktorá bude zhromažďovať údaje o nákladoch a rozpočte na reklamu na internete.

Podľa toho si môžete vybrať „ " alebo " vyberte vstupnú pozíciu do zaručených zobrazení«.

Keď vyberiete tieto položky, môžete vidieť, že suma rozpočtu je prepočítaná v spodnej časti zostavy (8) . Ak kliknem na " “, potom to bude takmer 41 910 rubľov mesačne.

Ak kliknete na " vyberte vstupnú pozíciu na 1. miesto bude viac ako 7 000 rubľov. A pre zaručené dojmy to bude 3 406 rubľov. Toto bude naša predpoveď rozpočtu Yandex na mesiac.

Nižšie sú uvedené ďalšie informácie z YAN. Hovorí, že skutočný rozpočet sa môže líšiť a tu jednoducho zobrazujeme štatistiky Yandex Direct pre tie kampane, ktoré už bežia v systéme pre tieto kľúčové slová.

Podľa toho môžeme s takouto správou urobiť nasledovné. Napríklad kliknem na „ Vyberte vstupnú pozíciu do špeciálneho ubytovania". Potom môžete túto zostavu vytlačiť alebo exportovať do xls.

Poďme exportovať do excelovej tabuľky a uvidíme, ako tam bude všetko vyzerať (klikni na zväčšenie).

Tak sa pozrime. Tu je mediálny plán, ktorý obsahuje informácie:

  • načasovanie kampane a regióny
  • navrhované frázy so špeciálnymi polohami umiestnenia
  • zobrazenia za mesiac
  • počet prechodov (pre každé kľúčové slovo vidíme približný počet kliknutí)
  • prognóza miery prekliknutia
  • prognóza priemernej ceny za kliknutie
  • celkový rozpočet

Nielen to, v hornej časti môžeme vybrať rôzne pozície pre všetky kľúčové slová súčasne. Takto si stále môžeme zvoliť vlastnú individuálnu pozíciu pre každú požiadavku.

Povedzme, že sa chcem všade ukázať so zaručenými dojmami (kliknite na „vybrať vstupnú pozíciu pre zaručené zobrazenia“).

Zároveň vidím, že na žiadosť „ kúpiť vŕtacie kladivo» špeciálne ubytovanie (10) stojí menej ako garantované zobrazenia (9) . Takže musím vybrať hornú položku (10) .

V súlade s tým možno túto metódu použiť aj pre iné kľúčové frázy. Pre každé kľúčové slovo si môžete vybrať ziskový reklamný priestor.

Vytvorili sme teda bezplatnú online prognózu rozpočtu pre Yandex Direct, ktorá predpovedá počet kliknutí a výdavky na reklamnú kampaň za mesiac podľa kľúčových slov a regiónov.

Tento výpočet je približný, ale umožňuje orientovať sa v nákladoch na reklamné kampane, cene za kliknutie a podobne.

Nie je žiadnym tajomstvom, že ak chcete byť úspešní v akejkoľvek oblasti činnosti, musíte mať akčný plán, predstavu o tom, čo nás čaká. V našom prípade je takým plánom Budget Forecast alebo Media Planning.

Náš cieľ:

    Zistite, či sa oplatí ísť do výklenku v danom regióne;

    Zistite svoj rozpočet a možnú cenu za kliknutie.

Nemali by ste však predpokladať, že presné čísla zistíte z výsledkov prognózy.

V tomto článku som kvôli prehľadnosti použil službu „Decomposition 5.rf“. Je to pohodlný nástroj na pochopenie toho, čo môžete ovplyvniť (na úrovni vašej reklamnej spoločnosti aj na úrovni obchodného oddelenia) pre úspešnejšiu propagáciu vášho podnikania alebo podnikania, na čo by ste sa mali zamerať, aby ste zvýšili svoj čistý zisk.

Tak poďme na to.

Prečo potrebujete mediálne plánovanie?

Po prvé, poďme pochopiť, čo je mediálne plánovanie.

Mediálne plánovanie - zostavovanie mediálnych plánov (rozvrhov zobrazovania reklamných materiálov), plánovanie reklamných kampaní, ktorých základom je výber mediálnych nosičov (TV, tlač, rozhlas, vonkajšia reklama, internet) na doručenie reklamného posolstva, ako aj optimalizácia umiestnenia podľa pokrytia, nákladov a iných charakteristík.

Na zostavenie mediálneho plánu alebo prognózy rozpočtu v kontextovej reklame (súhlasme, že mediálny plán a prognóza rozpočtu sú to isté), sú potrebné nasledujúce vstupy:

    Adresa webovej stránky alebo špecifický popis (ak neexistuje webová stránka).

    Konverzia webových stránok (ukazovateľ toho, ako efektívne vaše webové stránky premieňajú prechody na aplikácie, hovory alebo iné cielené akcie). Ak nepoznáte mieru konverzie stránok, potom sa priemerná hodnota pre vstupné (jednostránkové) stránky podmienečne rovná 5 %, pre internetový obchod berieme 1 – 1,5 %.

Prečo si teda pred spustením reklamy robiť mediálny plán? Chcem to nastaviť rýchlejšie a zvýšiť návštevnosť stránky. Súhlasím, ale ak uvažujeme o práci na vlákne, potom je to potrebné minimálne:

    Pripravte si očakávania, aby ste pochopili, že keď spustíte reklamu v Yandex alebo Google, budete môcť získať nasledujúce čísla (cena za kliknutie, počet aplikácií, náklady na aplikáciu).

Prognóza rozpočtu

Prejdeme na Yandex Direct a prejdeme na kartu Prognóza rozpočtu.

Pre prognózu rozpočtu musíte vykonať tri kroky (vyberte 3 nastavenia).

Prvým krokom je výber regiónu, kde sa bude naša reklama zobrazovať.

Druhým krokom je, že musíme špecifikovať parametre výpočtu.

    Čas, za ktorý sa výpočet vykoná (týždeň, mesiac, štvrťrok alebo rok);

    Platforma (v tomto prípade na všetkých alebo na mobile);

Chcem tiež objasniť, že prognóza rozpočtu je založená na nahromadených štatistikách, ak sa uvádza 30 dní, potom nejde o budúcich 30 dní, ale o minulosť. Nesnaží sa predpovedať, vyrába 30-dňový priemer v danom regióne na základe fráz, ktoré mu dávame. Ak nezvolíme počet dní, ale konkrétny mesiac, nebude to budúci mesiac, ale ten, ktorý uplynul.

Tretím krokom je dať zoznam kľúčových fráz pre prognózu rozpočtu.

Používa sa na zhromažďovanie zoznamu kľúčových fráz a negatívnych fráz

Spracovanie výsledkov prognózy

Systém nám teda ponúka predpovedané čísla, na ktoré sa môžeme spoľahnúť, ak spustíme reklamy pomocou tohto zoznamu kľúčových fráz.

V našom prípade bola zvolená špeciálna pozícia umiestnenia s objemom návštevnosti -100 %.

Hneď treba povedať, že ide o tie pozície na umiestnenie inzerátu vo vyhľadávaní, ktoré sú umiestnené hore a tie dole.

Chcel by som zdôrazniť, že systém v skutočnosti nevidí naše reklamy, keďže ešte neexistujú, preto program nemôže predpovedať skóre kvality našich reklám a nevie, aké sú ich. Jednoducho nám poskytuje priemerné čísla pre systém v danom regióne za posledných 30 dní pre tieto kľúčové frázy.

Majte teda na pamäti, že v skutočnosti, keď spustíme skutočnú spoločnosť, výsledok je takmer vždy lepší.

Musíme sa rozhodnúť, v akej pozícii sa pokúsime zobraziť našu reklamu.

Povedzme, že nemáme 82 296,40 rubľov, povedzme, že máme 66 112,70 rubľov. za mesiac, potom zvolíme druhé špeciálne umiestnenie s objemom návštevnosti -85 %.

Z tohto prehľadu potrebujeme nasledujúce ukazovatele:

    Predpovedané zobrazenia - 27 792;

    Prognóza kliknutí – 3 748.

Budeme potrebovať aj tretí ukazovateľ, CPC (cena za kliknutie). Vypočítava sa takto:

CZK = prognóza rozpočtu / prognóza kliknutí

CZK = 66 112,70 / 3 748 = 17,64 rub.

Takže sme dostali naše ukazovatele pre ďalšie mediálne plánovanie v “Decomposition 5.rf”

Decomposition 5.rf je kalkulačka na výpočet vášho predajného lievika. Zobrazuje cesty, ktorými sa uberajú všetci vaši zákazníci, počnúc prvým zoznámením sa s vašou firmou. Napríklad od zobrazenia vašej reklamy v službe Yandex až do okamihu, keď vám klient zaplatí peniaze.

Výber sekcie „Platba za kliknutie“.

Môžeme ísť (vyplniť hodnoty) zľava doprava, urobiť prognózu, keď potrebujeme pochopiť, koľko sa oplatí investícia do nového projektu v novom výklenku. Alebo máte existujúcu firmu a môžete pochopiť, aké výsledky získate zmenou konkrétnej konverzie v každej fáze vášho zúženia.

Alebo môžeme ísť z opaku. Stanovte si konečný cieľ v peniazoch, koľko chceme získať čistého za mesiac a podľa toho uvidíte, aké hodnoty musíme dosiahnuť v každej fáze lievika, koľko klientov, aplikácií a toku návštevnosti stránky musíme získať, aby sme dosiahnuť náš cieľ.

Príklad

Pozrime sa na príklad veľkoobchodného predaja oblekov pre mužov. Aby sme to mohli urobiť, predtým sme dostali požadované ukazovatele od Budget Forecaster.

Náš produkt alebo službu požadujeme približne 28 000-krát za mesiac (v Yandex). Pozreli sme sa na tento ukazovateľ z Budget Forecaster od spoločnosti Yandex, kde sme vzali priemernú cenu za kliknutie 17 rubľov, nastavili mieru prekliknutia reklamy na 5%, dúfame, že reklamná kampaň bude dobrá.

Dovoľte mi ihneď urobiť rezerváciu: ak máte otázku, čo znamená ten alebo ten stĺpec, jednoducho umiestnite kurzor na otáznik a zobrazí sa popis.

Keď sme teda nastavili CTR, služba nám ukázala počet kliknutí, ktoré mesačne získame z našich zobrazení. Po nastavení ceny za kliknutie sme dostali zodpovedajúci rozpočet na reklamu, ktorý sme získali jednoduchým vynásobením počtu kliknutí priemernou cenou za kliknutie.

Ako vidíme, rozpočet na reklamu je veľmi odlišný od toho, ktorý sme dostali v Budget Forecaster, je to spôsobené tým, že v prognóze nie je zohľadnených veľa faktorov. Nebojte sa, v budúcnosti pochopíme, že zmenou hodnôt môžeme dosiahnuť ukazovatele, ktoré požadujeme.

Návštevníci sa dostanú na našu webovú stránku alebo vstupnú stránku, napríklad jej konverzia je 2% (nákup žiadosti, konzultácie, ľubovoľná cieľová akcia, ktorú si nastavíte). Nastavíme konverziu (do predaja), teda efektivitu práce (svojej alebo vášho obchodného oddelenia). Nechajte ich uzavrieť 25% transakcií v tomto príklade, nastavte priemernú kontrolu na 25 000 rubľov a ziskovosť (aké percento z týchto 25 000 rubľov si vyberiete v čistom po odpočítaní všetkých výdavkov). Napríklad, ak zostane čistých 11 200 rubľov, ziskovosť bude 20%. Vidíme, že obchodný proces s takýmito ukazovateľmi nám dáva mesačný zisk 11 200 rubľov.

Nestačí, vyvstáva otázka, čo treba urobiť, aby toho bolo viac, a tu sa začína hrať s číslami. Pozeráte sa na to, v akej fáze môžete ovplyvniť, čo môžete zmeniť.

    Nájdite lepšiu ponuku od dodávateľov, čím zvýšite svoju ziskovosť na 35 %. Všimnite si, ako sa zmenil čistý zisk.

Vydali sme novú knihu Marketing obsahu sociálnych médií: Ako sa dostať do hláv svojich nasledovníkov a prinútiť ich, aby sa zamilovali do vašej značky.

Je načase vniesť jasnosť a svetlo do problematiky peňazí, o ktorej sa zvyčajne hovorí vágne. V tomto článku vám povieme, od čoho závisí minimum, ako si ho vypočítať a uložiť a koľko budete musieť v konečnom dôsledku zaplatiť za Kazašskú republiku.

Čo určuje náklady na reklamu v Yandex.Direct

Na prstoch:

Nastavili ste reklamnú kampaň, napísali reklamy a spustili kampaň. Zakaždým, keď používateľ klikne na vašu ponuku, systém z vášho účtu strhne určitú sumu. Výška poplatku závisí od aukcie a nepresahuje maximálnu cenu za kliknutie, ktorú ste nastavili.

Pre začiatočníkov, ktorí si ešte osvojili zložitosť účelu, sú vhodné automatické stratégie. Pomôžu ušetriť čas pri uzatváraní a určovaní stávok.

  • „Týždenný balík kliknutí“ vám umožňuje získať určitý počet kliknutí za stanovený rozpočet. Pri nastavovaní stratégie uveďte počet kliknutí, ktoré by ste chceli získať za týždeň. Direct predĺži zobrazovanie vašich reklám na 7 dní a pokúsi sa vám poskytnúť požadovaný počet kliknutí za minimálnu cenu.
  • Týždenný rozpočet vám pomôže získať maximálny počet kliknutí pre váš nastavený rozpočet. Budete musieť nastaviť určitú výšku výdavkov na týždeň a uviesť, aký výsledok by ste chceli dosiahnuť za 7 dní. Stratégia automaticky vyberie tie najziskovejšie pre dosiahnutie vášho cieľa a každých 15 minút ich zobrazí v Direct rozhraní.
  • „Priemerná cena za kliknutie“ vám umožní získať maximálny počet kliknutí za týždeň. Náklady na prechod však nepresiahnu vami stanovenú cenu. Táto stratégia je vhodná pre inzerentov, ktorí vedia, koľko sú ochotní zaplatiť za konverziu. Priemerná cena za kliknutie je vyjadrená vo vzťahu k týždenným výdavkom v Kazašskej republike a cene za kliknutie, ktorá sa účtuje za kliknutie na reklamu. Minimálna priemerná cena za prechod v Direct je 0,3 rubľov. Menej už v rozhraní nebude možné nastaviť. Po spustení kampane začne samotný systém zadávať ponuky na kľúčové dopyty tak, aby prilákal čo najviac návštevníkov.

Náklady na reklamu sa vypočítavajú na základe priemernej ceny za kliknutie a celkového počtu kliknutí. Ak používate niekoľko kľúčových slov, musíte najskôr vypočítať náklady na každé z nich a potom zhrnúť výsledky.

Odvoďme si najjednoduchší vzorec na výpočet nákladov na kampaň v Direct.

SK= SSC* KK

  • SC – náklady na kampaň.
  • CCC – priemerná cena za kliknutie.
  • CC – počet kliknutí.

Bežne môže byť tento vzorec znázornený nasledovne.

Spustím reklamnú kampaň a získam 1 000 kliknutí za priemernú cenu 20 rubľov. Náklady na moju kampaň sú: 1000*20 = 20 000 rubľov.

Na prstoch:

Z kampane berieme priemernú cenu za kliknutie na jednu kľúčovú frázu. Vynásobte počtom kliknutí na túto kľúčovú frázu. Dostaneme rozpočet na kľúčovú frázu.

Spočítame rozpočet pre všetky kľúčové frázy. Dostávame rozpočet Kazašskej republiky.

Poďme si to zhrnúť

Minimálny rozpočet v Yandex.Direct pozostáva z troch komponentov:

  • cena za kliknutie;
  • počet kliknutí;
  • kľúče.

Čo je cena za kliknutie

Cena za kliknutie je suma, ktorú zaplatíte Yandexu za to, že niekto klikne na vašu reklamu.

Cena za kliknutia v Direct nie je pevná. Určuje sa ako výsledok ponuky medzi inzerentmi, ktorá sa nazýva aukcia. Môžete nezávisle nastaviť maximálnu sumu, ktorú ste ochotní zaplatiť za kliknutie.

Pozície reklamy sa počítajú na základe biddingu – kto ponúkne najviac, kto má najvyššie CTR a koeficient kvality, dostane sa k atraktívnejšiemu.

Cenu za kliknutie ovplyvňuje:

Sezónnosť ponuky

Požiadavka „kúpte si skúter“ je populárna koncom zimy a začiatkom leta. Konkurenčná cena za kliknutie počas tohto vrcholu je vyššia ako v zime a na jeseň. Čítajte a vždy budete vedieť o používateľských preferenciách.

Umiestnenie

Jednou z najpopulárnejších mylných predstáv je, že miesta v špeciálnom ubytovaní sú drahšie ako garantované. V skutočnosti to nie je pravda. Niekedy stoja zobrazenia na 1. mieste garancie (1. výsledok po organických výsledkoch) 2- až 3-krát viac ako zobrazenie na 1. mieste špeciálneho umiestnenia (úplne prvý riadok).

Konečný rozpočet kampane závisí nielen od ceny za kliknutie, ale aj od počtu kliknutí. A miera prekliknutia reklám na začiatku a na konci výsledkov vyhľadávania sa líši. Nie všetci používatelia listujú po stránke, mnohí nedosiahnu ponuky v záruke, a tak kliknú na špeciálne umiestnenie.

Rozhodne sa nedá povedať, že by sa na reklamy na začiatku výsledkov vyhľadávania neustále klikalo, kým na tie, ktoré sa nachádzajú na konci, sa nevenuje pozornosť. Všetci používatelia majú svoje vlastné charakteristiky. Niekomu sa špeciálne umiestnenia zdajú ako spam alebo vírusové odkazy. Takíto používatelia sa cielene posúvajú k záruke, pretože takéto ponuky považujú za spoľahlivejšie.

O tom, aké sú ďalšie výhody a nevýhody rôznych umiestnení, si môžete prečítať v našich predchádzajúcich článkoch:

Účinnosť reklamy

Čím vyššia je miera prekliknutia vašej reklamy, tým nižšie sú náklady na jej zobrazenie.

Rozpočet môžete počas kampane upravovať v závislosti od ukazovateľov výkonnosti. Ak chcete riadiť náklady na kliknutie a kontrolovať výdavky, musíte si preštudovať priame zostavy. A na sledovanie konverzií – prehľady Metric. O tom, ako pracovať s prehľadmi Yandex.Metrica,

Indikátory kvality

Tieto ukazovatele určuje samotný Yandex. Pre inzerentov je ich povaha, aj keď do značnej miery mýtická, veľmi dôležitá. Ovplyvňujú zvýšenie alebo zníženie ceny za kliknutie.

Povedzme si o niektorých z nich:

Karma domény

Kľúčová relevantnosť

Kľúčové slovo, ktoré použijete, sa musí zhodovať s názvom vašej reklamy. Do nadpisu nemusíte vtesnať celé kľúčové slovo. Zhoda 2-3 slov z 5 je už dobrá. Pozrime sa na dva príklady jednej reklamy na požiadavku „Kúpte si klimatizáciu s doručením“.

Titul musí uspokojiť nielen systém, ale aj používateľov. Urobte oznámenia jasné, nahraďte abstrakcie a zosilňovače faktami a číslami.

Ľudia, pre ktorých je 15 tisíc drahých, môžu kliknúť na reklamu s nadpisom „Lacné klimatizácie“. Uvidia cenu, odídu, prídeme o peniaze. Fakty a čísla pomáhajú vytvoriť prierez požadovaným cieľovým publikom a formulovať očakávania používateľov.

Relevancia stránky

Kľúčový dopyt by mal používateľa priviesť na stránku so službou alebo produktom, ktorý ste inzerovali. Ak človek klikne na reklamu, ktorá predáva porcelánové súpravy, mal by byť presmerovaný na stránku s čajovými súpravami a nie s jedálňami.

Nezabudnite zhodovať zámer vyhľadávania s obsahom stránky.

Zámer je potreba používateľa. Úloha, ktorú implikuje zadaním tejto alebo tej frázy do vyhľadávacieho panela.

Niekedy je zámer nejasný. Aj keď fráza, ktorou sa používateľ snaží vyjadriť svoju úlohu, je súčasťou vašej SL.

Ako to môže byť:

Spustili sme kampaň na predaj súprav. Sémantické jadro kampane obsahuje frázu „Kúpiť služby“.

Tu používateľ zadá požiadavku „Kúpiť riad“, uvidí našu reklamu a prejde na stránku s riadom. A potreboval čajovne. Len málo ľudí preskúma stránku, aby našli čajovne, zvyčajne používatelia zatvoria stránku a vrátia sa k výsledkom vyhľadávania a my dostaneme odmietnutie.

Ak chcete znížiť počet zamietnutí takýchto nejasných žiadostí, použite rýchle odkazy a kampane krížového sledovania.

Ako vypočítať minimálny rozpočet kampane v Yandex.Direct

Najjednoduchší spôsob, ako určiť, koľko peňazí budete na začiatku svojej cesty potrebovať, je použiť prognózu rozpočtu Direct.

V oknách, ktoré sa objavia, budete vyzvaní, aby ste sa rozhodli pre oblasť zobrazení (1) a stiahli si zoznam približných kľúčových dopytov (2).

Na spustenie kampane však budete musieť nazbierať veľa kľúčov. Prečítajte si o tom v jednom z našich článkov.

Konečný výsledok práce s výpočtami rozpočtu bude približný, ale postačujúci na získanie predstavy o možných nákladoch na kampaň, miere prekliknutia a veľkosti stávok na konkrétnej stránke. Prečítajte si naše, aby ste pochopili všetky zložitosti.

Tým však užitočné nástroje nekončia.

Týždenný rozpočet v Yandex.Direct

Stratégia týždenného rozpočtu vám umožňuje nastaviť limit výdavkov na týždeň a vypočítať rozpočet na mesiac dopredu. Je to výhodné, pretože si môžete okamžite nastaviť určité cenové limity.

Systém vám umožní manuálne nastaviť maximálnu cenu za kliknutie a ponúkne použitie technológie „Maximálna konverzia podľa cieľa“. Ak to chcete urobiť, budete musieť na stránku nainštalovať metriku, nastaviť v nej ciele pre návštevníkov a prepojiť ju s kampaňou.

Denný rozpočet a celkový účet v Direct

Čo je všeobecný účet a prečo je potrebný?

Táto funkcia je automaticky povolená pre všetkých nových používateľov Direct. Hneď ako si zaregistrujete účet, vedľa karty s vašimi kampaňami sa zobrazí nasledujúca správa.

Prepojenie spoločného účtu je výhodné pri správe financií. Nemusíte platiť za jednotlivé kampane, dobíjať zostatok ani sledovať množstvo prostriedkov pre každú reklamnú kampaň. Reklamy sa budú zobrazovať, kým budú na zdieľanom účte prostriedky.

Je veľmi jednoduché doplniť si jeden účet sami pomocou rovnakých metód ako bežný účet: bankovým potvrdením, kartou, v hotovosti pomocou platobného kódu, Yandex.Money, pomocou PayPal.

Môžete tiež povoliť automatické platby. S automatickým doplnením bude účet dobitý buď z vašej peňaženky Yandex.Money, alebo z bankovej karty. Táto možnosť je však k dispozícii iba inzerentom z Ruska, ktorí platia za reklamu v rubľoch.

Denný rozpočet: prečo sa obmedzovať

Obmedzenie denného rozpočtu je priama funkcia. Umožňuje vám minúť pevnú sumu za deň na zobrazovanie vašich reklám. Yandex stanovil minimálnu hranicu pre možné výdavky na 300 rubľov.

Denný rozpočet môžete použiť, ak zo zoznamu stratégií vyberiete možnosť „Manuálna správa stávok“.

V oknách budete musieť uviesť počet výdavkov za deň a vybrať režim výdavkov z dvoch možných.

  • Štandardné. Predvolene nastavené. Ak si to vyberiete, vaše reklamy sa budú zobrazovať až do vyčerpania limitu.
  • Distribuované. Tento režim vám umožní natiahnuť určený limit finančných prostriedkov na celý deň alebo na obdobie, ktoré určíte v časovom zacielení.

Výpočty sa vykonávajú podľa moskovského času a limit sa môže zmeniť najviac trikrát za 24 hodín. Berte to prosím do úvahy, ak máte spustenú kampaň v inom časovom pásme.

Úspory by mali byť tiež primerané a ak nastavíte rozpočet na jeden deň v Direct príliš nízky, riskujete, že nezískate dostatok zobrazení, a teda zacielite na návštevníkov. Začnite s minimálnou sumou, ktorú môže Direct ponúknuť, a potom jej veľkosť upravte podľa toho, ako bude reklamná kampaň fungovať.

Správne používanie stratégií na prácu s finančnými prostriedkami v Direct vám umožňuje ušetriť peniaze a zároveň získať značnú odozvu od publika.

Dostupnosť zbavuje vaše reklamy nezacielených zobrazení a kliknutí, znižuje mieru okamžitých odchodov a má pozitívny vplyv na CTR.

Fungujú nasledovne.

Predávame pneumatiky na autá a staráme sa o vyhľadávanie „Kúpiť pneumatiky“. Nemáme záujem zobrazovať reklamy ľuďom, ktorí hľadajú pneumatiky na bicykle alebo zdravotné pneumatiky. Ak chcete, aby sa vaše reklamy zobrazovali iba vašej cieľovej skupine, pridajte do zoznamu slov „bicykel“ a „medicína“.

Ak chcete lepšie porozumieť týmto veciam, prečítajte si náš článok s červeným tlačidlom o používaní vylučujúcich kľúčových slov, ich zhromažďovaní a nastavovaní.

Minimálny rozpočet v Yandex.Direct: zhrnutie

Cena RK v Yandex je variabilná a individuálna hodnota. Náklady na RK závisia od cieľov. Niekomu nestačí 2000 klikov denne, inému stačí 200.

Minimálny rozpočet je ovplyvnený regiónom, dopytom po produkte alebo službe, konkurenciou vo výklenku a ďalšími faktormi, o ktorých sme už hovorili. Každý z nich buď zvyšuje náklady na kampaň, alebo ich znižuje.

Ak chcete presne určiť sumu, ktorú vás bude stáť spustenie kampane v Direct, musíte zistiť potreby inzerenta, vykonať predbežnú analýzu trhu, určiť dosah publika, vytvoriť KPI a otestovať reklamnú kampaň. Môžete tiež kontaktovať Semantics. Naši špecialisti na online reklamu vám pomôžu vytvoriť KPI, vypočítať rozpočet a dosiahnuť zisk.

  • Hľadať – reklama sa zobrazí vo vyhľadávaní Yandex, keď používateľ zadá zodpovedajúci dopyt;
  • Tematická je reklama zobrazená v reklamnej sieti Yandex na jej partnerských stránkach.
  • Špeciálne umiestnenie (až 3 reklamy NAD výsledkami vyhľadávania)
  • Zaručené zobrazenia (až 4 reklamy POD výsledkami vyhľadávania alebo VPRAVO od nich)
  • Dynamické zobrazenia (až 5 reklám pod výsledkami vyhľadávania alebo vpravo na 2 a nasledujúcich stránkach vyhľadávania; reklamy sa nezobrazujú vždy, ale striedajú sa s konkurenčnými reklamami)

Výpočet reklamných nákladov v Yandex Direct

Cena umiestnenia pre každú pozíciu závisí od konkurencie pre túto kľúčovú frázu. Na určenie rýchlosti dosiahnutia požadovanej pozície Yandex Direct berie do úvahy:

  • vaše metriky reklamy: MP (miera prekliknutia), skóre kvality a nakoniec vaša cenová ponuka
  • rovnaký výkon ako konkurenčné reklamy

Pri rovnakých cenových ponukách získajú najlepšiu pozíciu reklamy, ktoré majú vysoké skóre kvality a často sa na ne kliká.

Yandex tvrdí, že indikátor produktivity neovplyvňuje výber reklám na zobrazenie na konkrétnej pozícii. Skóre kvality reklamy však používa rovnaké parametre na vyhodnotenie konkurencieschopnosti vašich reklám:

  • relevantnosť reklamy pre kľúčové slovo
  • súlad vstupnej stránky s dopytmi a reklamným textom
  • štatistiky reklamy

Keďže používatelia systému Direct nevidia indikátory kvality svojich reklám, môžu sa zamerať na indikátor „Produktivita“.

Ak je vaša reklama nová a ešte sa nezobrazila pre zvolené kľúčové slovo, jej CTR = 0. Zároveň reklamy konkurentov už získali kliknutia a v predvolenom nastavení majú vyššiu MP. To znamená, že aby ste sa dostali na požadovanú pozíciu (napríklad 1. alebo 2. miesto na Špeciálnom umiestnení), vaša reklama musí mať veľmi vysoké skóre kvality a musíte nastaviť vysoký konverzný pomer.

Čím vyššia je táto cena, tým vyššie sa vaša reklama zobrazí. V nastaveniach Yandex navrhuje minimálnu cenu za kliknutie, aby ste sa uistili, že budete zahrnutí vo výsledkoch vyhľadávania pre rôzne pozície.

Minimálne náklady na kampaň sú 300 rubľov, ktoré musíte vložiť na svoj účet, aby ste ju mohli spustiť. (Toto je minimálny rozpočet pre 1 kampaň, nie cena za konverziu).

Yandex Direct má systém zálohových platieb: dobijete si účet a za každé kliknutie systém automaticky odpíše peniaze.

Aká presná je prognóza rozpočtu pre Yandex Direct?

Výsledky prognózy by sa mali používať len ako pomôcka, nie sú však presné. Yandex Direct sa neustále mení:

  • dopyt po produkte alebo službe (počet požiadaviek s kľúčovou frázou)
  • počet konkurentov a ich reklamy
  • miery konverzie

Skutočné náklady na kampaň sa preto vždy líšia od predpokladaných a najčastejšie vo väčšej miere.